mandag 1. oktober 2012

PÅ HYTTA I VALDRES

Endelig kom helgen, veldig etterlengtet fra min side.
Alltid full bil, merkelig, for vi har det meste på hytta.
Men det må liksom pakkes, ifall.....

Når Valdres nærmer seg, gir det meg alltid en god følelse av ro og hygge.
Det ligger så mye hyttevarme i veggene der oppe.


Ingen smånøkkel til "bruket" akkurat, men fordelen er jo at det er vanskelig å miste den eller at den befinner seg på feil sted.


Og god tid, det må vi selvfølgelig ha. Har inntrykk av at ingen stresser i Valdres. Her står gardskjerringa
(riktignok ikke jeg) og lokker på sauene sine, men det tar tid når 30 ulldotter skal over veien.


Hytta er nybeiset, blank og fin og det er jo en god følelse i seg selv.
Likte disse dørene da vi kjøpte hytta for 4 år siden.
Man trenger ihvertfall ikke briller for å finne nøkkelhullet.


Maten kom sent på bordet denne fredagskvelden, men hva gjør det?
Rakfisk fra Valdres er en god løsning når ting skal være litt enkelt
og selvfølgelig masse levende lys og fyr i peisen.


På lørdag kom vår hjelper opp fra bygda med veden. Det er så godt å få den stablet inntil hytteveggen. 
Været var heller ikke verst. Både sol, regn og SLUDD.


Denne må jeg vise dere :
Min stolthet
Den gir så utrolig vakkert
lys og skinn.

Vi hadde noen diskusjoner før denne ble anskaffet, men siden det ikke ble lysekrone hjemme
så kjøpte jeg den rett og slett til meg selv fra meg selv i hyttegave. 


Bare ett bilde til:
Kontrasten til furua er stor,
Men like det eller ikke
JEG LIKER

En helg går så altfor fort, bestandig, men fordelen er at vi kan glede oss til neste tur.
Jeg har vel nevn for dere før at her er LUKEFRITT. Her er alle vekster velkomne og jeg
er svært fornøyd med den beslutningen.

ØNSKER ALLE PÅ HØSTFERIE EN FIN-FIN UKE og gode dager til dere der hjemme i 
høstværet.









5 kommentarer:

  1. Så koselig hos deg på hytta!:)Og lysekronen er jo bare fantastisk flott..jeg synes det ble en spennende effekt til furutaket-lekkert!:)Ønsker deg ei god ny uke fra meg!:)

    SvarSlett
  2. Deilig med helgeavbrekk:) Vi var å så på hytte nå i helga, det er fortsatt bare en drøm, men drømmer skal man ha.
    Lysekrona di var flott, jeg liker kontrastene melom grov furu og fin krystall :)
    Ha en feien og fin tirsdag.

    SvarSlett
  3. Koselig hytte du har! Ulldotter var et godt uttrykk på sauer :-)
    Passe størrelse på både nøkkel og nøkkelhull! Ha en fortsatt fin høstferie!

    SvarSlett
  4. Hei Marianne!
    Det er kjempe godt å ha ei hytte å dra til. Kjempe koselig som dere har det.
    Vi har også hatt noen flotte dager på hytta nå i høstferien.

    Kos deg og nyt høsten. Klem

    SvarSlett
  5. Fantastic photographs, I like such climates. I am greeting

    SvarSlett