søndag 2. desember 2012

FOR EN DAG !

Endelig fikk vi frost
og for en vakker morgen å stå opp til.
En kikk ut på terrassen for å kjenne på de 10 minus,
men hva finner jeg ?


STAKKARS!
Den ligger på gulvet på terrassen
og ber om varme, omsorg og stell.
Hvordan har denne overlevd frem til nå?
Kanskje i kassa mi full av mose.
Den rører seg såvidt og jeg må
virkelig skjærpe meg for ikke å starte
førstehjelp. 

Heldigvis ble det hele avbrutt av skirenn, 
heia Bjørgen og Northug !

En vakker midt på dagen-tur langs stranden



Naturen,sjøen og den klare luften må bare nytes.


Den klare sola,likeså
men det ble kaldt,
veldig kaldt.
Har jo ikke vendt oss til kulda på denne kant av landet enda.


Sanden har dannet bølgeformasjoner med
frost i mellom-
så vakkert


Jeg glemmer helt at det er 1.søndag i advent
og at adventsstaken skal fikses litt mere på før
den kommer på stuebordet i kveld.
Men hva gjør vel egentlig det
når stunden ved sjøen er så vakker?

ØNSKER DERE EN FLOTT
ADVENTSSTUND 

9 kommentarer:

  1. Stakkars lille sommerfugelen, men jeg tror ikke at jeg hadde tatt den inn jeg heller :)

    Kjempe flotte frostbilder du har tatt.

    Kos deg! Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Kan nesten kjenne følelsen av denne fine dagen! Ønsker deg en ny, fin uke!

    SvarSlett
  3. Kjempefine bilder! Kulda er kommer litt vel brått på, ja...
    Ønsker deg en fin ny uke! Klem

    SvarSlett
  4. For ein nydelig dag og det er jammen flott å kunne gå seg ein tur og oppdage naturens kunstverk i frost.
    Nydelige bilder.
    Fin ny adventsveke til deg.

    SvarSlett
  5. Flotte bilder! Ja du har vel kanskje fått med deg at jeg har en stor vakker møll i vekstrommet mitt i kjelleren?! Og der var jeg med som følger hos deg : )

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder - det blir vakkert når det er kaldt, det er sikkert. Fortsatt god adventstid. Anne Kari

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder, men stakkars sommerfuglen da...

    SvarSlett
  8. Uff da, det er nok en stund siden den skulle gått i dekning.
    Så fine vinterbilder, heller kaldt og klart vær en sånn sørpe-føre.

    Ha en fin kveld, Maritklem.

    SvarSlett
  9. Nydelige og stemingsfulle bilder. Huff, stakkars sommerfugl. Kom seg visst ikke i dekning i tide....

    SvarSlett