søndag 27. januar 2013

"SÅDDEN " MIN

Som tidligere nevnt for dere er jeg en ekstremt
utålmodig person.
Derfor har jeg aldri sådd annet enn noen få 
erteblomster.
I fjor ga flere av dere meg virkelig
"blod på tann".
Jeg bestemte meg for å utfordre meg selv på så-fronten og i 
dag har jeg faktisk kost meg med min første
sårunde.


To varianter Chili, Basilikum og Blodbeger.
Det gikk raskt å få tilsendt to av posene fra Zimtrade,
men for en pris: 190,- for altså to poser.
Kunne jo fått planter for den prisen !


Chili frøene gikk greit å så, såpass store som de er.
Langt verre var det med 10 frø Blodbeger.
Må nok anskaffe meg forstørrelsesglass.


Min lille sådd er satt på badegulvet til spiring.
Tenkte at det kunne være kos å se på utviklingen
under morgenstellet.
Det gir jo håp om vår og sommer hver eneste dag selv på do.


Denne såkassen fra Nelson med overlys,pluggbokser og varmematte
synes jeg så svært praktisk ut.
På Impecta koster hele pakka 1440,-.
Får holde i første omgang å henge opp mer overlys på
annen måte, tror jeg.


Ønsker dere en fin ny uke
med hvite Perleblomster.

Mitt bidrag til Vivis Helgegleder!

Vivishagerom og litt til.

9 kommentarer:

  1. Oh så mycket du skall plantera i vår. Lycka till
    Ha en fin kväll
    Kram Meta

    SvarSlett
  2. Å en sjelefrende når det gjelder forhold til frø og sådd. Blodbeger er jeg blitt inspirert i bloggverden til faktisk å prøve, men stort sett synes jeg små frøplanter er like arbeidsomt som nyfødte babyer. Resultatet er i tillegg høyst usikkert. Ser ut som om sneglene bare må ha de til frokost...Gi meg eller en stikling eller staude. Chilli går fint an å så fra frukt kjøpt i matbutikken. Billigere også. Vi har flere eksemplarer hjemme. De har gitt mye frukt og ble sådd på ettersommeren. Ser ut til at de som står i små kummerlige potter trives best. Masse blomster og frukt... Lykke til med de eksklusive frøene dine, håper de gir fin avkastning!

    SvarSlett
  3. Zimtrade er litt dyr på frøene, ja. Håper du får valuta for pengene og god spiring.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  4. Dette er verden flotteste glede. I allefall for oss hagegale. Ønsker deg masse lykke til med spirene på do :))

    Hyggelig at du ville dele denne herlige gleden! Klem

    SvarSlett
  5. Lykke til med spiringen! Det er utrolig spennende å gå der og kikke etter tegn til små grønne spirer :)

    SvarSlett
  6. Oj, det er virkelig stas for hagegale med frøsåing.
    Du går spennande tider i møtet og ekstra koselig blir morgenstella heretter :)) Det var litt av ein sum du måtte punge ut med.
    For nokre år sida kjøpte eg mine blodbegerfrø hos Impecta. Det var kun 5 i pakken og dei spirte alle saman og vart dei digre plantene. Har dei fremdeles. Eg tek dei inn om vinteren og det går heilt fint. Tek stiklingar om våren visst eg vil ha fleire plantar, det går heilt fint.
    Lykke til med sådden din.

    SvarSlett
  7. Tenk på alle kosestunder du får under morgenstellet:) Jeg sådde blodbeger for mange år siden og ja, de frøene er små altså. Takk for at du har lagt deg til som følger hos meg :) Følger deg videre jeg!!

    SvarSlett
  8. Hei! Nå begynner den fine tida. Gå og følge med på hva som kommer opp. Det er irriterende at frø skal være så dyrt. Heldigvis kan man sanke en del frø selv. Ha en fin kveld! Hilsen Anne

    SvarSlett
  9. Å, det er herlig å se etter spirer! Så lurt å sette dem på det varme badegulvet.

    SvarSlett