fredag 1. februar 2013

SILKEBLOMSTER, FY ELLER?

For meg er egentlig silkeblomster fy og fy,
men jeg ser det har vært en rivende utvikling
på den fronten siste tiden.
Min kinesiske krukke har lenge
ropt på meg etter forandring,
men ikke lett å finne noe som passer.
Den er meteren høy og ganske vid i omkrets.
Den har over lang tid vært fylt med stramme strå,
men nå ble jeg temmelig lei.
Selvfølgelig kunne sikkert en stor grønn-plante 
gjort seg, men faktisk er jeg ikke glad i grønne planter inne.
Hvorfor?
Aner ikke


Jeg tok meg en skogstur og plukket inn mange
tørre kvister, men bare de ble litt kjedelig.
Da jeg var i en av mine favoritt interiørbutikker
hadde de pyntet med kunstige Magnolia kvister
og jeg tok sjansen som dere ser.


Det ble slett ikke aller værst,
men det naturlige hadde selvfølgelig vært langt bedre.

LITT NYBAKST HØRER MED:


Disse snurrebollene er supergode
og jeg vet noen som blir glade etter jobb i dag.
Dessuten lukter det så godt.


Jeg har igjen en Amaryllis etter jul.
Snart bærer det ned i kjelleren med denne løken også.
Etterhvert tenkte jeg å plante de på nytt etter en tid i dvale
og da blir det jo nye gleder.
Helgen melder om strålende vær og håper
riktig mange får nyte godt av det.

GOD HELG ALLE SAMMEN!

3 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig med deg i utgangspunket, silkeblomster er fy, fy... Men det har kommet mye fint i de siste årene som er helt naturtro. I sommer når jeg skulle vanne hos min mor, måtte jeg bort å kjenne på noen hun hadde i vinduet, for jeg holdt på å vanne de! ;-)) Magnoliakvistene var skikkelig fine! Her hos meg har jeg grønne planter overalt, så her er det ikke plass til noen kunstige ;-))
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Synes silkeblomster kan være fint, jeg - alt etter hvordan de er, og hva de er brukt til. Dette var slett ikke dumt. :) God uke.

    SvarSlett
  3. Heisan!
    Fant deg tilfeldig,kjekt å finne nye blogger.
    Mye fint og lese her. Takk for titten.
    Men før jeg stikker min vei har jeg lyst
    å linke og følge din blogg.
    God uke.

    SvarSlett