mandag 11. februar 2013

X-FAKTOR, TEMA HVITE BLOMSTER

For dagens fargetema på Moseplassen velger jeg meg
HORTENSIA


Hvitt er en av mine absolutte fargefavoritter i hagen.
"Annabelle"
har vokst seg stor og kraftig på noen ganske få år.
Den er særs blomstervillig og lett å få til.
Den unge vakre damen er glad for å bli 
støttet litt opp da hun har store tunge
blomsterhoder.De kan faktisk få en diameter på
opp mot 25 cm.
Den starter blomstringen i lys grønnlig farge
for deretter å gå over i kremhvitt.
Om høsten når den takker for seg,  sitter blomsterkronene lenge på
stilken og gir en flott struktur til hagen.

Jeg oppfordrer til å kikke innom Moseplassen
hvor det ligger mange flotte bidrag :




12 kommentarer:

  1. Det er en stor og flott hortensia du har , den er så nydelig med sine store hvite blomster.
    God ny uke fra Marit.

    SvarSlett
  2. 'Annabelle' hadde jeg i min forrige hage - den er jo så skjönn! Må nok kjöpe en ny:-)
    Lykke til i konkurransen og ha en fin mandag!

    SvarSlett
  3. Oi! Den var skikkelig vakker! Havnet rett inn på "må ha" listen min! :-D
    Ønsker deg en fortsatt riktig fin dag - og lykke til i konkurransen!
    Stein

    SvarSlett
  4. Dette var en vakker kandidat til X-Faktor. Jeg liker godt planter som er lette å få til, spesielt når de blomstrer så overdådig som din! Lykke til!

    SvarSlett
  5. Den var flott! Annabelle står herved på handlelisten hos meg.
    Lykke til!

    SvarSlett
  6. Så blomsterrik og med så store blomster, den var nydelig.
    Lykke til i X faktor:-)

    SvarSlett
  7. For en blomsterrik og frodig Hortensia! Lykke til med konkurransen.

    SvarSlett
  8. En flott kandidat, Annabelle!

    SvarSlett
  9. Heilt nydelig. Det er så kjekt med desse plantene at dei står så lenge på og at dei er fine etter avblomstring også.
    Super kandidat, lykke til.

    SvarSlett
  10. Din "Annabelle" ser bare skøn ud! Utrolig store flotte blomster! Lykke til! :)

    SvarSlett
  11. Så vakker den er! Jeg har mange hortensia, men ikke den. Den må jeg bare få kjøpt meg.
    Lykke til!

    SvarSlett
  12. Hortensia er super fint. Jeg har også denne i hagen min!

    Flott bilde! Ønsker deg lykke til! Klem

    SvarSlett