lørdag 16. februar 2013

X-FAKTOR,TEMA GULE BLOMSTER

På en av våre Italia reiser,
hvor vi leier bil og kjører rundt etter
hva hjertet bestemmer for dagen,
kan vi ikke unngå å møte på en av disse vakre Solsikkeåkrene


Mellom åser og sletter på smale veier er det 
alltid spennende å se hva som befinner seg bak neste sving.
Da denne fantastiske Solsikkeåkeren dukket opp
mellom vingårdene måtte den helt klart fotograferes
og vi la inn en laaang pause.

Tenk- DET GULE som farge gir oss
liv, glede,lykke og optimisme.
Den er en livgivende farge som møter oss med varme om våren og sommeren.

Om vi tenker sola, så befinner den seg 150 millioner kilometer 
fra jorden.
Det sies at det vil ta hele 20 år å fly til solen med et SAS fly,
mens strålene vi nyter  om sommeren bruker bare 8 min. på å nå oss.

I blomstenes verden heter det seg at ved å gi bort en bukett
med gule roser 
oppfattes det som om man er slu og har en skjult agenda.
(huff og huff)

Jeg gir dere ikke en bukett gule roser,
men glede, lykke og optimisme med mine
Solsikker.

Flere vakre gule blomster finner du her:

X-faktor-blomsterutgaven-2013-gul



19 kommentarer:

  1. Ja, den er fantastisk denne solsikkeåkeren. Ha en fin lørdagskveld og lykke til!

    SvarSlett
  2. Wow!! Det skulle jeg gjerne ha sett =)

    SvarSlett
  3. For et flott syn det må ha vært. Solsikker er praktfulle og finnes i så mange varianter.
    Lykke til i X faktor:-)

    SvarSlett
  4. Vad fint du skriver, lycka med solrosor. Ett helt fält! Jag såg det mycket när vi åkte bil genom Tyskland för några år sedan. En läcker syn.
    Lycka till.
    Kram Maria

    SvarSlett
  5. Flott syn. Går dessverre ikke å kopiere her i min trange, skyggefulle hage...

    SvarSlett
  6. Fantastisk herlig bilde! :)
    Kunne fint hatt det hengende på veggen, og drømt meg bort... ;)
    Lykke til, og god helg!

    SvarSlett
  7. Tank å kunne ha en hel åker med solsikker. Det hadde var toppen!

    Flott bilde! Ønsker deg lykke til! Klem

    SvarSlett
  8. Nydelig bilde! Solsikker er for meg synonymt med et bilde av sola. De er så fine når det blir så mangecav de som på ditt bilde.

    Lykke til!

    SvarSlett
  9. Herlighet, så mange solsikker! De er slående vakre, og når frøene modnes får fuglene et riktig festmåltid! Jeg skjønner godt at dere måtte legge inn en lang pause her :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  10. Det bilde måtte eg berre stoppe og kommentera på. Må jo vera heilt fantastisk å sjå eit hav av gule solsikker!! Lekkert bilde!
    Lykke til i konkurransen! :)
    Og ha ei fin helg vidare!

    SvarSlett
  11. Et fantastisk syn - en åker med gult solskinn! Wow!!

    SvarSlett
  12. Det strålar glede frå denne flotte åkeren:))

    SvarSlett
  13. For en flott hyllest til det gule:) Det fortjener den. Vidunderlig eng med solsikker. Fikk nesten lyst å bade i den:) Lykke til i konkurransen. Takk for koselige hilsner fra deg hos meg.

    SvarSlett
  14. Fantastisk bilde! For en deilig overflod av blomster! Lykke til!

    SvarSlett
  15. hHeisann!

    Ja, virkelig en fantastisk gledespreder, er Solsikka. Nydelig blomstereng ;:OD)

    SvarSlett
  16. Solsikke er en herlig blomst, og slike mengder er den jo bare helt fantastisk! Lykke til:-)

    SvarSlett
  17. Helt underbart foto! Det är något speciellt med solrosor. Lycka till!

    SvarSlett
  18. For eit fantastisk bilde!!! Det måtte vere litt av eit syn å sjå den store gule åkeren. Nydelig.
    Lykke til i x-faktor!

    SvarSlett
  19. När jag såg din underbara gula solrosbild undrade jag om vi varit på samma ställe---men nej---mitt solrosfält låg i Ungern!

    SvarSlett