søndag 24. februar 2013

VÅRSTEMNING


Klokken 7 i morges var det nok vårværet
som ønsket meg god morgen
Å få med seg en vakker soloppgang
i mildt februarvær gir jammen
kroppen et energikick


Selvfølgelig måtte det bli strandtur på oss i dag.
Det var vi skjønt enige om.
Det gir ro og fred i sjel og sinn


Det ser jo virkelig ut som isblokkene er skjært ut
av menneskehender,
utrolig hvordan naturen kan spille oss et puss



Snøen og istappene glitret mot sjøen og sola


For en herlig stund !


Brygga og dusjen venter bare på sommerens
glade barn og alle badegjestene


En glimrende fotodag for han som
ser gode objekter rundt hver eneste sten.
Selv er jeg strålende fornøyd med mitt
kompaktkamera.


Tid for godbit snart kanskje?


Jeg trodde vi så feil da vi var på vei hjem,
men tenk - gåsunger
så store og kraftige
Aller øverst strutter de til værs
Det ble ikke noe stamklatring på meg i 
dag heller, gitt
Kanskje ta med stige på tur neste gang ?

Ønsker dere alle  en fortsatt god søndag !

Mitt bidrag til Vivis Helgegleder # 15 
Kikk innom hennes blogg så finner du mange
koselige Helgegleder!

5 kommentarer:

  1. Ja hva er bedre en å være ved sjøen en fin februardag, det er så godt å kjenne solen varmer.
    Nydelige bilder Marianne jeg ser hvor fin dag dere har hatt.
    God søndag fra Marit.

    SvarSlett
  2. Du verden for en dag du har hatt! Supert å kunne kjenne sola igjen!

    Ønsker deg en kjempe fin søndagskveld, og takk for at du delte din glede!

    Klem vivi

    SvarSlett
  3. Det hørtes ut som en flott tur! Jeg synes at gåsunger allerede nå må jo være veldig tidlig? Jeg har ingen seljer akkurat her, men kan ikke si at jeg har sett noen andre steder heller. Det må undersøkes! Ønsker deg en fin kveld :-)

    SvarSlett
  4. Så fint väder ni har på er tur. Här är det bra grått och trist vi väntar på solen.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvarSlett
  5. Det ser ut som du har hatt en riktig deilig dag! Vi måtte velge mellom tur til sjøen eller på fjellet, og da ble det fjelltur denne dagen :)Kanskje det blir tur til sjøen neste hel :)

    SvarSlett