tirsdag 5. mars 2013

SØTESTE VASE

Ofte er det jo sånn at når
man minst er forberedt på shopping
da dukker noe spennende eller søtt opp fra
en hylle i en "må bare innom butikk".
Denne vasen ropte virkelig høyt på meg
og jeg kunne ikke motstå henne.
Bare så utrolig søt


Enig ?
Tenk, syv små vaser i "mine farger"
 støpt på en sokkel av steingods.


Jeg ser den for meg pyntet med de første
vårblomster på stuebordet for å 
glede oss som sitter rundt.
Det blir lenge til den skal inn i skapet.

RANUNKLER :
Noe av det vakreste jeg vet, tror jeg.
En stor fargesprakende bukett gir masse vårstemning.
Fordel å ta av alt det grønne før de kommer i vann med næring.
Siden stilkene krøller seg lett, vet jeg at noen stikker ståltråd
i de som støtte.


Sjekket litt på sidene til BoGrønt
nettopp fordi jeg i år ønsker å prøve et par potter
i hagen når frosten har gitt seg.
De tilhører Soleiefamilien, som feks. 
smørblomst og hvitveis.
Tåler ikke tørke og trives best i 
temp. fra 0-15 gr.
Plantene kan formeres med knoller eller frø,
men jeg valgte den ferdig drevet fra butikken.
Helt klart enklest.


De har stått i stua noen dager, men her er
det helt klart for varmt.
Nå bærer det ned på planterommet med dem
hvor temperaturen er mer tilpasset.
Spennende å se om de vil glede meg med ny
blomstring etter hvert .

Ønsker dere som kikker innom en riktig fin
vårdag !


5 kommentarer:

  1. Nydelig vase! hvor er den kjøpt? :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Butikken full av godteri heter Sjarm og Sjel og ligger på Kolbotn torg :-)

      Slett
  2. Morsom vase! Hvor har du funnet den da? God uke!

    SvarSlett
  3. Kjempefin vase du fant!..og enig med deg..Ranonkler er jeg kjempeglad i..men den trives ikke så godt i våre varme stuer.
    Har prøvd den som uteplante også..med litt vekslende hell...ikke den letteste denne frøkna nei:))

    SvarSlett
  4. Lekker vase :) Er det ikke en riktig fin følelse når man har funnet en ting man virkelig liker :)
    Fin onsdag til deg.

    SvarSlett