onsdag 20. mars 2013

GØY PÅ LANDET....


Bilder fra helgen
på tur med tante på besøk
til "ranchen" hos min herlige og dyrekjære kusine.
Her er det IKKE manko på dyr
For oss som er glade i de 
4-bente er gården nesten som en
zoologisk hage:

-4 islandshester
-5 voksne hunder
-17 hundevalper snart klare for levering
-4 katter
-mange duer til jakttrening av hundene
(mulig jeg har glemt no ?)
Kusina mi er en ivrig jeger 


HEI!
Litt lek på låven :)


17 korthåra Vorsterhvalper krever 2 sunne og friske mammaer.
Stadig lek på gang
og nye utfordringer
Bit ikke


Hvis jeg får se på tennene dine først,
kan du se mine etterpå !


Gi meg finger`n
så tar jeg brått hele hånda


Hei du,
jeg var før deg til matfatet...


Herlig kosestund med en sliten mamma


Søte ikke sant?


Endelig, skikkelig pupp på gang!
Mammaene byr masse på seg selv 
og er utrolig tålmodige 
(kanskje noen kjenner seg igjen uten å være hund?)
De bryr seg ikke om hvilke av
valpene fra de 2 kullene de gir mat.


 Her får de tålmodige mammaene litt pust i bakken
sammen med lille søte Dipp


Hei, jeg kan sitte "bamse"
og er en Parson Russel Terrier
og
er supersøt!


Her koser jeg meg med søster
som er en Engelsk Setter 
og veldig lydig hun også.


Selvfølgelig må det "møkkes"
og gis friskt høy på låven.
Denne hesten ris i Tølt,
noe som er en spesiell gangart for Islandshester.
Det er en firaktig gangart eller "løpende skritt" om du vil.


Her har de spist seg gode og mette
og hører bare duene som kurrer fornøyde på hemsen.
Om noen ønsker å vite?
Islandshesten har 5 gangarter.
Grunnartene er: skritt,trav og galopp.
I tillegg kommer pass og tølt.


Her har jeg en koselig kveldsstund på låven,
men dessverre rakk jeg ikke å ri denne gang.
Når 17 valper skal sees både opp og ned
forfra og bakfra
veies og måles
og
gemytt sjekkes fra
 ivrige valpekjøpere som står i kø ble det ikke tid 
for annet denne gang. 
Ihvertfall:
En herlig helg hos kusina mi ;)
Mine bilder på bloggen
kan dobbeltklikkes  
for å få de større.

Ønsker dere alle som kikker innom
riktig så fine dager mens vi venter på 
våren og løker i hagen.
Tenker meg det er mange frøplanter
som spirer og gror 
rundt hos dere alle.
VI SEES ;)



2 kommentarer:

  1. Flotte dyrebilder! Håper du koser deg :-)

    SvarSlett
  2. Så utrolig koselig med så mange dyr rundt seg.

    Ønsker deg en fin påske!

    SvarSlett