fredag 25. januar 2013

EPLETRE MED HENTESVEIS


Vårt epletre står i enden av hagen
og tar endel utsikt om det ikke klippes i ny og ned.
Vi har det riktignok ikke for å få mange epler,
men heller som en prydbusk.
Rettere sagt: DET VAR EN PRYDBUSK.
BARE SE HER:


Bildet er tatt for 2 år siden
og nå kan jeg minnes.
Treet har vokst seg altfor stort siden da,
derfor har jeg (litt forsiktig først)bedt
min husbond klippe det slik jeg ønsker
å ha det.
Altså, en pen rund krone og noen lengre
grener på høyre side på bildet.
Disse grenene skal danne en pen bue over 
til terrassen.
Synes det gir en fin inngang til hagen.

Det ble litt klippe- mas om dette treet
fra min side, men hva skjer ?
En sen høstkveld i fjor,uten min viten, går min kjære 
til verket med sag og dertil egnet utstyr.

Jeg hører høye røster og en nabo som ler.
Selv går jeg ut på terrassen :
.........


.........
HJELPES!!!
Joda, treet er klippet
og husbonden riktig fornøyd med innsatsen sin.
Grenene over til terrassen ble lange og fine,
MEN
KORT VED ØRA OG RIKTIG HENTESVEIS
som han sa.
"Da trenger jeg jo ikke å klippe så ofte".



Det gjør seg helt klart best om kvelden, ja.
Det skal bli riktig fint med vår og sommer 
slik at det kommer litt i vekst (på den ene siden)
og får grønne blader.

ØNSKER DERE EN RIKTIG GOD HELG

9 kommentarer:

  1. Med julelys på ble det jo riktig stilig :)

    SvarSlett
  2. Haha :) Spørs om husbonden får klippe uten tilsyn til neste år:)
    Det ble jo morsomt da, et riktig spennende epletre. Pass på så det ikke vokser seg for fort til igjen ved ørene til sommeren ;)

    God helg til deg:)

    SvarSlett
  3. He he, for en fantastisk historie. Det epletreet ble helt suverent! Regner med at dere får masse glede av det, snakker om "talking point" i hagen!

    SvarSlett
  4. Hi,hi...herlig historie du deler:)...dette blir jo en skikkelig snakkis utav:)
    God helg..med eller uten hentesveis:)

    SvarSlett
  5. Haha :) artig fortalt og for ein hentesveis :D
    Spesiellt med noko som ikkje alle har :)) Blir artig å sjå når veksten kjem igang å sjå korleis det blir.
    God helg.
    MarJE.

    SvarSlett
  6. Huff og huff! Jeg ler her jeg sitter! Hentesveis, hahaha....
    Jeg gleder meg til å se hvordan det blir når løvet begynner å sprette ut, for du tar vel bilder og legger ut? Det blir nok mye bedre da, enn det er nå! Han tok deg helt bokstavelig, gjorde han :)
    Ønsker deg ei god helg!

    SvarSlett
  7. Jeg kan ikke annet enn le her jeg sitter :-) Epletre med hentesveis må være noe nytt innenfor hagebruk! Håper det vokser seg til igjen da!
    Klem Marit

    SvarSlett
  8. Dette ble virkelig et stilig tre :)

    Ha en fin lørdag! klem

    SvarSlett
  9. Det var en morsom historie! Aldri sett tre med hentesveis før - det var gøy! Kanskje det blir kjempevakkert når det skyter og alle vil ha epletre med hentesveis?

    SvarSlett