fredag 8. mars 2013

NARSISSER - BRIDAL CROWN



Dette er vårblomst nr.1 for meg
Vakre eggeskallfargede blomster med anstrøk av guloransje i midten
Elegante lange lysegrønne  stilker
som sjelden "velter"
Duften er for meg herlig,
men jeg vet også at noen synes den lukter for kraftig.

Ved påsketider i fjor etter avblomstring av løkene
pakket jeg de inn i avispapir og la de i garasjen.
På høsten satte jeg ca 50 stk i bed og krukker.
Håper de kommer med nye blomster i år.


Ute trives de vakre løkene i både sol og skygge
og i nesten all slags jord.


Et lite glimt fra stua der hvor løkene
gir meg mye glede sammen med trollhassel
pyntet for ulike årstider.


Min gode venninne sendte meg  noen hjertegode ord her om
dagen som jeg har lyst til å dele med dere:

Når du blir sliten,
så ta deg litt tid.
La verden bare rase forbi.
Det kommer til et punkt 
hvor kroppen sier stopp,
da er det viktig å stoppe opp.

Ta vare på deg selv
spesielt når du er lei.
La ingen
fortelle
hva som er
best for deg.

For dere som måtte trenge det,
ta ordene med inn i helgen
og fyll gjerne stua med 
mange Narsisser i tillegg

GOD HELG ALLE SAMMEN!

Helgegleder-17





12 kommentarer:

  1. Jeg fikk Narciss Bridal Crown løker til morsdagen av mine barn. Nydelig, ganske intens lukt. Hadde tenkt å sette de ut i hagen til høsten. Blir spennende å høre om dine har overlevd og kommer med blomster i år :-).Takk for de gode ord som du deler med oss.

    SvarSlett
  2. De er så flotte! De er dessverre litt for lite herdige til å overleve ute her.
    Håper at dine har klart seg fint. Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  3. Denne var virkelig nydelig. Jeg liker veldig godt Narcisser og har flere i hagen.

    Med flotte ord, så ønsker deg en fin kveld! Kos deg! Klem

    SvarSlett
  4. Fantastisk Marianne!...enig med deg...BRIDAL CROWN er noe av det flotteste på denne tiden:)..nydelig tekst du deler:)
    God helg :))

    SvarSlett
  5. Bridal Crown er nydelig! Fine ord fra din venninne.
    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  6. Så fine og kloke ord! Takk for navnet på Bridal Crown. Plantet den ifjor, men navnelappen var borte. Ja, den er så lekker at. Fin helg til deg og takk for mange hyggelige hilsener hos meg.

    SvarSlett
  7. De er nydelige! Jeg viser også fram denne planten i helgens blogginnlegg. Vakre blomster med deilig lukt.

    SvarSlett
  8. De påskeliljene dufter himmelsk : ) God helg!

    SvarSlett
  9. Fine både blomster og dikt. Vår i stova di.
    God helg.

    SvarSlett
  10. Virkelig lekker, kremhvitt er jo bare nydelig!
    Å få litt vårfølelse inn i heimen er bare så
    kos!

    SvarSlett
  11. Den är jättefin, Och trollhassel den önskar jag mig på kolonin fåse om jag hinner detta året annars får det bli senare.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvarSlett
  12. En riktig favorit! Så snyggt med trollhasseln i fönstret.
    Vilka fina tänkvärda ord du fick av din väninna.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlett