fredag 11. mai 2012

KOSEKVELD


Regneværet i dag gjorde sitt til at det ble litt ompotting av noen av mine pelargoniaer: "Sweat Mimosa", "Lord Bute", "Rocky Mountain" og"Mona Lisa". Har pottet om i en olivenoljekanne jeg har stukket hull i bunnen på. De andre pottene er tomme blikkbokser jeg har ikledd servietter, decopagelim og lakk. Er glad i de syrlige grønnfargene som jeg også synes passer bra til bladverket på de  lysbladete pelargoniaene.


Igår kveld hadde jeg min hyggestund med kaffekoppen i min kosekrok på en en av våre terrasser. Der har vi en delvis innglassert del på 10kvm  som også består av to vegger med seilduksstoff. Her er det godt og sitte og kikke på plantene. Riktignok er det mye maleutstyr der nå mens vi venter på opptørking og ny beising. Allikevel kan jeg aldri fri meg for å gjøre det hyggelig der inne. Et par levende lys og kvelden blir vakker :0).
En riktig god helg ønskes dere der ute!

2 kommentarer:

  1. Dette var kveldskosen sin! Godt å se at flere tar seg litt kosetid selv om det er vår. Høres ut som en deilig terrassekrok. Ha en flott maihelg. Anne Kari

    SvarSlett
  2. Det skulle jeg ha gjort også, byttet jord og stelt litt med pellisene. Trenger det etter en vinter.

    Hyggelig kveld med jord under neglene. Nyt helga og kos deg! Klem

    SvarSlett