fredag 4. mai 2012

URTER


Kjøpte både oregano, basilikum, selleripersille og rucola på Hagemessa 26/4. Her ser dere resultatet 14 dager etter som ikke er særlig sprekt. De blir fort slappe og slitne inne selvom de har mye lys, opplever jeg. Gartneren tipset meg om at basilikum aldri skal ut under 15 varme grader.På tross av dette flytter jeg de nå ut i mitt nye terrassedrivhus og håper på bedre vekst bare det blir varmere i været. Det er jo trist å se at de sturer inne. Til neste år skal jeg love meg selv at jeg ikke kjøper disse små grønne før jeg kan plante de rett ut i store potter. Det er jo så utrolig lett å la seg friste!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg har også prøvd urter inne, men det er nok for lite lys og for varmt!
    Gleder meg til varmen kommer slik at det kan plantes ut.

    Håper du får en fin helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for svar:-)
      Enig med deg. Sånn kan det gå hvis man er overivrig altfor tidlig. Vi gleder oss, Vivi - til varmen

      Slett