torsdag 11. april 2013

HAGEN


Endelig litt bilder og blogg igjen
Tiden har liksom ikke strukket helt til.

Så moro å lese om Marit og Anne Kari 
på Operataket.
Herlig utstilling !!!
Skulle selvfølgelig ha vært der, 
men vi feiret min pappa som ble 91år
den dagen.

Litt fra hagen i går :


Syrinen i knopp i ettermiddagssola


Tulipanbladene gir oss håp om vakre 
blomster som snart skal pryde hagen


En enkel liten og beskjeden
snøklokke
Ikke alltid mengder som sprer glede


Noen potter er hentet frem
og pyntet med eføy og trollhassel.


Ofte tiltaler det enkle meg
som her på trappa.
Mose, kongler og rett og slett
kurven som venter på varmere
tider sammen med meg.


Hva er dette?
Disse hadde jeg helt glemt bort
Tok sjansen i høst, da planterommet
ble fullt og satte to
Afrikas liljer "veeeldig" godt innpakket
i garasjen.
Jordklumpen og blader har allikevel frosset,
men jeg gir de en sjanse i kjelleren nå.
Nyfriserte til tining
Spennende å følge utviklingen

Jammen har det begynt å snø ute mens jeg sitter
her å skriver. 
Iallefall godt å vite at det ikke legger seg

HAGEMESSA
I morgen skal jeg på messa på Lillestrøm
og jeg gleder meg som et lite barn.
I år har jeg lovet meg selv at jeg IKKE
skal komme hjem med masse jeg ikke har plass til,
men fristelsene er alltid så store
Noen småplanter kanskje ?

ØNSKER DERE FIN-FINE DAGER !



7 kommentarer:

  1. Det var jo synd at du ikke kom til Oslo den dagen, men forstår veldig godt ditt valg :-) Fedre med en sånn alder må selvsagt prioriteres!
    Heldige deg som har sånne vårtegn. Her snør det også, og det er masse snø fra før :-(
    Jeg skal også til hagemessen men på lørdag. Kos deg masse! Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Moro å lese ditt fin-fine innlegg med syrinknopper, kurver og krukker og snøklokker! Våren er her! :)

    SvarSlett
  3. Så vårlig det er hos deg! Takk for hyggelig kommentar hos meg, veldig koselig. :) Klem

    SvarSlett
  4. Kos deg på messen! Jeg skulle gjerne vært med deg :)

    SvarSlett
  5. Hei,det snør her også men snøklokker og krokus tåler en støyt! Koselig innlegg! Ha en fin tur på messa. Har planer om en tur selv og gleder meg til det! God helg! Hege

    SvarSlett
  6. Vårlig og vakkert hos deg. Kos deg på messa, det blir nok en tur på lørdag for meg også, selv om nesa er tett og feberen herjer.

    SvarSlett
  7. Vårlig inspirasjon Marianne:)
    Kos deg på messa...sikker masse fristelser:)

    SvarSlett