mandag 30. juli 2012

HYTTA TIL FJELLS

Etnedal i Valdres er stedet vi velger oss høst og vinter. Riktignok er jeg ikke den største fan om sommeren, nettopp fordi jeg er altfor glad i sjøen, hagen og blomstene her hjemme til det. Men en tur må vi selvfølgelig ta oppom for å sjekke "ståa". På vår fjellhytte er det i utgangspunktet hagefritt og det betyr at alt som naturlig vil vokse og gro er velkomment, men bed, plen og andre arrangementer er det forbud mot, enn så lenge. Her oppe er det fullstendig frikvarter ,). Det eneste som sålangt er akseptabelt er et par krukker rundt boblebadet og inngangen. Vi har forresten forsøkt oss både på plommer og litt rips- de døde. Nå er det litt, jeg mener litt, rabarbra som har blader på hele 10 cm i diameter. Det kan kanskje bli en kvart rabarbrapai, mmmmmm.

Men hva har vi ikke her :



en,to,tre.....27, puuuh og 28 stk firbente i bare VÅR hage på 2 mål.

Kan det ha noe med min iver etter å gjødsle tro? Sjekk det grønne gresset !


Det byr på en liten utfordring når vi skal ut i bilen.
HUSK: gummistøvler!
Så mange ruker har jeg aldri før hatt på egen eiendom


Men vi trenger egentlig ikke reise på butikken  for hagen er jo full av melk, biff og rabarbra !
Synd jeg glemte ta bilde av rabarbraen for den lå mellom tre ruker.



FORTSATT EN GOD SOMMER ØNSKES- MED ELLER UTEN KU !!!



5 kommentarer:

  1. Det er jo litt koselig med buskapen så tett inntil husveggen ;) Og så gjødsler de :) Og da blir gresset enda grønnere! For å være helt ærlig, så er jeg litt skeptisk til kuer, de går jo rett på deg, og stirrer på deg med de digre øynene......Men koselig, ja! Hmm!
    Holder med deg angående hagefritt på hytta, men det går vel ikke mange dagene før du lengter hjem til hagen igjen! Sånn er det i alle fall med meg! Bekymringen for plantene hjemme vises sikkert veldig godt utenpå!
    Kos deg på hytta så lenge du kan da!

    SvarSlett
  2. Du har flotte naboer på hytta! Når jeg var liten ferierte vi på et sted hvor kuene gikk løse. Jeg var livredd for disse store dyrene, og hatet alle kurukene :-)Jeg forstår at det kan være godt med et hagefritt sted, men krukker med blomster er jo også koselig å se på. Ha en fortsatt fin ferie :-)

    SvarSlett
  3. Det var nå litt vel mange kuer på en gang. Men du slippper kanskje å tenke på å klippe gresset med det første. Litt ekstra gjødsel får du på kjøpet.
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  4. Jeg må le - dere har de samme probleme med ku, som vi har med sau på vår hytte.

    Koselig med dyr, men......

    SvarSlett
  5. Sommeridyll på sitt beste! ;)
    Godt skrevet.
    Bra formulert.
    Morsomt, rett og slett.

    Jeg er 1/2 Valdresing,
    og har mange gode barndomsminner derfra.
    Forvillede Natt og Dag...
    Engsmelle...
    Bading i elva...

    Osv. osv. (:

    SvarSlett