mandag 23. juli 2012

TERRASSEBLOMSTRING...

...ikke i dag, i går, men på lørdag. De siste to dager har det blåst og regnet, slik at alle mine pelargoniaer har flyttet inn i den delen av terrassen som  er delvis overbygd igjen. Fikk reddet de fleste, heldigvis. Denne sommeren har vi vel alle ventet og ventet på godvær, kjenner på at man blir litt deppa av været som uteblir. Selvfølgelig (nei, nei og nei) skal vi ikke klage her oppe i nord, men noen flere solgløtt hadde vært virkelig enestående for kropp og sjel. Vi slipper ihvertfall å vanne stauder, plen og hageblomster.
En liten titt på min terrasse:


En,to,tre,fire og hele fem erteblomster i blomst!


Cosmosen ser ut til både å være robust og tåle mye vind, heldigvis. Den bare vokser og vokser, men ser den har et stort rotnett, så den burde vel vært pottet om. Gjødning mangler ihvertfall ikke.



Million Bells og lobelia i flere farger har det også bra:



Og så min lilje "Mona Lisa"- utrolig vakker, men ikke plast, nei. Flere har nemlig spurt om det. Her kommer ikke plast over dørstokken.


Det har ikke blitt så mange bloggkommentarer fra meg i disse ferietider, men dere skal vite at jeg følger med :) . I morgen tror jeg vi tar en Strømstad-tur hvor jeg skal gå til innkjøp av nye vinterjakker eller sommerjakker om dere vil:
                                              En stk båt-strandjakke
                                              En stk hagejakke
                                              En stk (må bli tykk) til mine sommerkjoler

Ønsker dere fine dager (tross dårlig sommervær) !


7 kommentarer:

  1. Så koselig terasseblomstring og nydelige farger hos deg!:)Dårlig vær her hos meg i Humlehagen også..håper det bedrer seg snart, kjenner at jeg trenger noen solstråler på kroppen!:)Hilsen Else Britt

    SvarSlett
  2. Har oppdaget de første erteblomstrene her idag og, til tross for elendig sommervær.. God tur til Strømstad :-)

    SvarSlett
  3. Ja, dette sommerværet er til å bli deppa av, det har du helt rett i! Men likevel blomstrer det jo flott på terrassen din :) Så lurt å lage stativ til erteblomstene i en vanlig krukke! Det skal jeg huske neste sommer. Enig med deg når det gjelder plastblomster, det kommer ikke i mitt hus heller. Vi har de kun i båten, og da så naturtro som mulig, og bare en :) Nok, det!
    Ha en fortsatt fin sommer!

    SvarSlett
  4. Nydelige blomster på terassen hos deg! Jeg fikk ikke erteblomstene til i år, de spirte aldri. Liljene begynner å blomstre hos meg også nå. Nydelig din Mona Lisa.
    Håper på sol både i øst og vest.

    SvarSlett
  5. Så flott og frodig du har pyntet terrassen. Lekre kombinasjoner av farger!

    SvarSlett
  6. Kjempe flott blomstring. Til neste år skal jeg også bare ha hvite Cosmos. Dine var så flotte!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  7. Herlig med erteblomster, og så kraftige!
    Her er det vel like mye regn som hos deg,
    men det har blitt mye næring med alt vannet,
    så rosene trives veldig godt i år, selv om de
    blir utsatt for tøff behandling i været. Såå
    nydelig med lobelia og million bells. Skjønt!

    SvarSlett