mandag 23. april 2012

BETONGSTØPING

Dette er virkelig en morsom hobby. Selv har jeg kjøpt ferdigblandet B20 betong som jeg har blandet ut med vann. Dette kan fort bli noe tungt å jobbe med derfor setter jeg visp på drillen og kjører i vei. Jeg har plukket frem mange egnede former fra kjeller og loft. Formene smører jeg med matolje. Deretter legger jeg et relativt tykt lag med betong i formene. Jobber litt ekstra med kantene for at disse skal bli så bra som mulig. Da er det bare å sette til tørk ca et par døgn avhengig av formens størrelse og tykkelse. Jeg har laget meg noen sjablonger (av tykk filt)som jeg synes preger betongen på en fin måte. Disse ligger i formen og tas av når produktet er ferdig tørket. Jeg har forsøkt ulike malingsteknikker også, men foreløpig er jeg mest fornøyd med å svampe lett inn hvit maling blandet med vann. Dette er jo tross alt grovmateriale!
Send meg gjerne kommentarer, spørsmål eller innspill til arbeidet. Dette ble en forklarende kortversjon håper jeg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar