torsdag 26. april 2012

"SÅDDEN MIN"

18.april satte jeg mine erteblomstfrø, Lathyrus odoratus L. 2 frø i hver av disse pottene. Mens jeg venter på at de skal vokse, vanner j med sprayflaske. Denne arten har både rødt i ulike sjateringer, rosa, blått og hvitt i seg.
Om litt skal de knipes litt. Jeg leste i en fagartikkel at erteblomster faktisk kan klare ned til -5 grader under forutsetning av at de har beskyttelsesduk over seg. Tørr jeg dette tro? Det må jeg nok tenke litt på¨...
Samtidig er det bra å få frigjort litt vindusplass.


1 kommentar:

  1. Så spennende med erteblomster, det er jo liksom et lite "must" som man må ha av sommerblomster. Ikke minst har du laget en vakker blogg, flott bakrunn og nydelig overskriftbilde. Jeg gleder meg til å følge med deg videre :)
    Hilsen Lizzi med pelargonene ;)

    SvarSlett