tirsdag 3. april 2012

PELARGONIAER PÅ PÅSKEFERIE


Vi koser oss på hytta i Valdres, og mine minste pelargonier er med på Påskeferie og koser seg med litt vårsol i kjøkkenvinduet.
Her vises:
Mårbacka mørk og Dr.Ingrid
P.Gibbossum
Frensham
Nan West
Appleblossum, Rosebud
Rocky Mountain
Lord Bute
++
Jeg benytter næringsrik blomsterjord, tilsatt vermiculite og perlite (dette gjør jorden luftigere og den holder bedre på fuktigheten). Under vanning lar jeg de stå noen minutter i et plastkar. Opplever at små stiklinger har det best om de får trekke vann nedenifra. Etter hvert tilsetter jeg litt blåkorn gjødsel som jeg oppløser i vann. Deretter gjenstår det å krysse fingrene og håpe på at de vokser seg til store vakre planter. Da blir det gledens dager for hobbygartneren!
Har for øvrig kjøpt flere stiklinger hos Vasilka Larsen på Pelargoniumnettet i år. 


1 kommentar:

  1. Glad du er igang med bloggen din, og ser fram til mange spennende innlegg fremover! Lykke til Blomst! Tom

    SvarSlett