tirsdag 24. april 2012

HAGEKOS





Tusenfryd og vårløker i skjønn forening. Har vært så utrolig spent på mine nye tulipanløker jeg kjøpte og satte i høst. Dette er "Viridiflora Nightrider" med sin vakre grønne kant sammen med "Fringed Curly Sue", dypere lilla. Synes selv dette var vågalt av meg med tanke på at vi har rødt hus, men nå lar jeg det stå til og håper naboen også blir fornøyd. Jeg er nok en litt "låst farge freak" med tanke på harmoni i fargeskalaen,men samtidig har jeg sett så mange dristige valg hos andre hageelskere som har vært vellykket.
Forresten: Løkene har fått en neve benmel ca.pr.kvm. De liker det!  De jeg har hatt inne i våres som er avblomstret  er satt i garasjen til utplanting i høst. De har også fått litt benmel der de står og visner ned og kjeder seg til neste blomstring.
.

1 kommentar:

  1. Nydelige blomster og vakre farger. Herlig å se at våren er kommet.

    SvarSlett