mandag 13. august 2012

TERRASSEN I DAG

Vi har heldigvis vært prisgitt med et flott sommervær her i Østfold i dag. Håper flere av dere utover vårt langstrakte land har vært like heldige. Litt stusling og stelling på terrassen i dag var nødvendig for å gjøre plass til flere vakre pelargoniumknopper og flere stiklinger.



Erteblomster i forgrunnen og pelargoniaer på geledd på terrassegelenderet. Det gir meg en god sydlandsfølelse.


Den sees så vidt min gamle tretrapp som jeg et år fant langs sjøkanten. Den får noen nye spikerslag vært år for å holde seg isammen og bære noen vakre blomster og lys.


Her har vi "Gesa"i full blomst.


Appleblossom rosebud synes jeg har særdeles vakre blomster, sart hvite med rosa kant.



Disse to har jeg fått av min gode nabo og "hagevenninne". Hun er super på frø og stiklinger  fra pelargoniaer og stadig drypper det litt på meg, til min stor fornøyelse. Den øverste fikk jeg i dag og heter: L`elegante. Se disse vakre bladene med rosa kant. Fargen på ytterkanten blir visst mørkere og mørkere jo tørrere blomsten er. Det er en hengepelargon med hvite blomster med innslag av lilla. Bladene kjennes nesten litt sukkulent-aktig ut.
Den nederste fikk jeg som en stikling og ganske raskt disse skjønne blomstene . Om mulig er det en orange, Angeleyes. Litt lang,høy og tynn har den riktignok blitt,men hjerte til å fjerne disse blomstene har jeg ikke.

NYT AV SOMMERKVELDEN DER UTE!



10 kommentarer:

  1. Så fantastisk flotte pelargonier du har!...appelblossom må jeg huske...nydelig:)
    Nyt sommeren...deilig temperatur:))

    SvarSlett
  2. Så nydelige fargerike bilder..deilig augustvær her hos meg også, må bare nyte de fine ettermiddagene og kveldene!:)Ha det fint!:)

    SvarSlett
  3. Så flott det blomstrer på terassen din nå! Tror hele Sør-Norge har fint vær nå. Håper det varer en stund.

    SvarSlett
  4. Pelargonien med rød bladkant er herved notert :)

    SvarSlett
  5. Nydelige pelargonier du har! Jeg hadde en gang den L'egante, men slet med å få til overvintringen på den. Håper dine planter klarer seg gjennom vinteren.

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder du viser, og vi har et
    nydelig vær i Østfold i dag...herlig. :)

    SvarSlett
  7. Her var det virkelig mange lekkerbisker! Flott!

    Klem

    SvarSlett
  8. Nydelige pelargonier. Og dei lekkre blada.
    Stemningsfullt det fyrste bilete.
    Kos deg i finveret:)

    SvarSlett
  9. Beautiful photographs, I like such flowers. I am greeting

    SvarSlett
  10. Nydelige planter du viser frem, Marianne :)))

    SvarSlett