fredag 9. november 2012

BODIL OG ROSA

Tenk, jeg kunne ikke motstå fristelsen
-at min firbente skulle få en kjærste.
Jeg har lenge sett etter denne
(som egentlig er en dørstopper).

Jeg reiste forventningsfull hjem fra interiørbutikken
med vår nyanskaffede.
Hva skjedde?


Først litt lukt og snus varsomt,
deretter litt napp i øret
ned på sofaen
og min "godgutt"
forstår raskt hva som er foran og bak (på dørstopperen altså)
HJELPES!!!
Trodde ikke det var mulig


Da han var klar som mest
fikk jeg desverre ikke tatt bilde
(samme kan det være,kanskje)
Han ble ihvertfall utrolig skuffa etter et par min.
HA-HA
Gutta her hjemme har forøvrig gitt henne navnet, Bodil
Av hvilken grunn aner jeg ikke,
men lystrer gjør hun ikke
Ligger bare på sofakanten og
har det helt greit egentlig.
For å ha sagt det:
Min gutt har ikke prøvd seg igjen.
Godt han er såpass intelligent!


Denne gule rosen hilste meg blidt og nikket
i morges.
Tenk, 9 november og enda roser i hagen
Husker forresten den var sent ute i fjor også
(når jeg tenker meg om).

Med denne gule
ønsker jeg alle dere som kikker innom meg
en riktig god helg.

2 kommentarer:

  1. Hehe, dyr er dyr! Jaja, det var en morsom historie :-) Søt dørstopper.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Hi,hi...ja instinktet er der uansett vet du:))
    Søt var jo Bodil da...
    Leit du ikke fikk tak i eucalyptus...jeg bruker å mase litt..om de ikke har det jeg ønsker...av og til hjelper det..:)
    Ønsker deg en fin helg Marianne:))

    SvarSlett