mandag 26. november 2012

JULEVERKSTED DEL 2

Normalt sett synes jeg vel aldri det er moro å ta turen opp på loftet.
HVORFOR?
Alt for mye rot der.
Når Advent står for tur er det helt klart ganske så annerledes.
Det første som må frem er jo selvfølgelig julestjerna.


Det ser jo nærmest ut som den har blitt gravid siden sist,
men vakker er den.

Litt juleverksted må til:


Mye kos med å lage kremmerhus


Disse har det riktignok tatt litt tid å lage,
men gleden blir desto større når de kommer opp
på mine trollhasselgrener etter hvert.
Har brukt halvtykk papp hvor jeg har limt på 
papir etter ønske først og latt de tørke under press.
Deretter kommer klippe og brettejobben.
Valgte denne gang rette kanter for å variere litt.
Malen min har også dobbelt hjerte på toppen.
Her er det jo så mange muligheter til pynt.
Den midterste har fått et strøk steinmaling  
og lenke i sølv og glass.
Ellers bruker jeg det meste -
blonder,perler,små kongler,
fargevalget er vel ganske tydelig når
det gjelder meg.


Det blir nok noen flere kremmerhus etterhvert,
tror jeg.
Egentlig er de fine som ekstra pynt på pakker også.
Personlig blir det ihvertfall.

Da henger jeg meg på hos Vivis Helgegleder.
Ønsker dere en fin-fin dag der ute og
ikke glem å senke skuldrene i desember.
Det må jeg visst minne meg selv på også i blant.

P.S.  Faktisk så trodde jeg helt frem til ettermiddagen i dag
at 1.søndag i advent var i går.
Riktignok hadde vi ikke noen stor feiring,
men litt kos da julestjerna kom opp i vinduet.
Jeg synes nok naboene var litt trege med stjerna si i år,
men jeg var stolt som ihvertfall hadde orden på tiden.
I morges var nabovinduene like mørke og da jeg kom
hjem fra handling måtte jeg virkelig sjekke kalenderen på ny.
 HVA - FEIL DATO?
UT MED KONTAKTEN PÅ JULESTJERNA.
Puuuh : Den kan ihvertfall henge der til neste søndag,
uten lys altså.




4 kommentarer:

  1. Så flotte kremmerhus du har laget! Det er morsomt med personlig julepynt. Headeren din var nydelig :-)
    Klem og fin mandag til deg!

    SvarSlett
  2. Vad fina strutar du gör.
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvarSlett
  3. Herlige dekorasjoner. Det er så fint og
    koselig å være kreativ!

    SvarSlett
  4. Flotte kremmerhus du har laget!
    Takk for hyggelig melding på min blogg. Ang. blodbeger så kjøpte jeg planten min i år. Men den har jeg samlet frø av, så til våren skal jeg så. Har ikke sjekket såtidspunkt, men rundt mars er sikkert fint. Den er ingen staude. Tror nok bare den kommer i disse fargene, rosa skjørt og svartlilla blomst. Jeg deler gjerne noen frø med deg, bare send adresse:)

    SvarSlett