mandag 4. februar 2013

HYTTELIV I VALDRES

Hva er vel bedre enn en helg på hytta
i strålende sol og temperatur på -6-10 grader og
godt skiføre med blå Swix.


Hytta i formiddagssol og 1 meter snø.
Hva vil dagen bringe ?
Kos, fyr i peisen og skiturer 
for dem som har kropp til det.


Dattera med samboer snart klare for avgang
i nypreppa løyper.
Min "lille" har fått Mariusgenser til jul som
han stortrives i.


Dagens sirkusøvelse!!!


Dagens bakketrening er visst nødvendig har jeg hørt.
Selv blir jeg sliten bare av å se på.

Samboer og jeg har hatt vår egen "trening" i dag uten
strabasiøse utfordringer,
men langt mer moro synes jeg.
I høst fikk vi brev fra kommunen om at veinavn
var bestemt for hyttefeltene i distriktet.
Noen eksempler:





Ved uttale slår tunga virkelig krøll på seg
Her må øves!
Er navnene bestemt på julebordet tro?
Sjarmerende, tross alt.




Vinteren er vakker i sollyset


Etter en lang økt i skiløypa på korte ben
og is i barten
er min "lille" med meg og ønsker dere
alle en strålende uke.


Helgegleder - en fotoutfordring!



4 kommentarer:

  1. Så nydelige vinterbilder! Når jeg ser sånne flotte bilder må jeg innrømme at vinter er pent (på bilder ) ;)
    De som lagde de veinavnene må minst ha vært på julebord, ja!
    Jeg har svart deg i bloggen min angående blodbeger. Det ble litt langt svar.. ;)

    Ha en flott vinterdag på hytta! Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Hei!
    Det ser virkelig ut til at du har hatt en fin helg. Det var noen snodige navnevalg. Blir gøy å høre hva det blir til!

    Ønsker deg en ny fin uke! klem

    SvarSlett
  3. Friskt og deilig : ) Morsom akrobatikk : )

    SvarSlett
  4. Så koselig at du vil fölge bloggen min! Jeg var jo nödt til å "se meg om litt her" på bloggen din da og her var det mye fint å se. Ekstra moro å lese at du er fra Östfold synes jeg siden jeg selv er fra Skjeberg:-) Begynner å bli mange år siden jeg flyttet derfra men jeg er på besök der flere ganger i året. En gang Östfolding - alltid Östfolding vet du:-)
    Så fint dere ser ut til å ha det på hytta! Vi var i Trysil i forrige uke og det var deilig, selvom jeg ikke er så begeistret for vinteren egentlig:-
    Klem Nora

    SvarSlett