onsdag 13. februar 2013

X-FAKTOR, TEMA RØDE BLOMSTER


I dag har jeg lyst til å presentere en søt
liten dame som foreløpig står i 
kjelleren i vinterdvale.
Jeg venter i spenning på at hun skal komme
opp i stua, få ny jord og klippes.
Håper hun virkelig vil bidra med mange 
blomster til glede i år


Hun heter "Vectis Glitter" og er en stjernepelargonium
jeg kjøpte på Hagemessa på Lillestrøm i fjor.
Egentlig er hun et lite fyrverkeri og tilhører
min lille samling av pelargonium på 
ca 40 planter. 
I år er det første gang jeg overvintrer med tilleggslys
og det ser så langt ut som lyset har gjort susen.
Jeg gleder meg som et barn til å vekke de
opp fra vintersøvnen.

Ta en tur innom Moseplassen for
mange vakre røde bidrag til konkurransen 

5 kommentarer:

  1. Lykke til med din flotte kandidat!

    SvarSlett
  2. Nydelig kandidat! Den gangen jeg samlet på pelargonia, så var jeg veldig glad i de med stjerneformede blomstene :-)

    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Herlig dame! Jeg kjøpte mine første pelargonier på hagemessen i fjor og det ser ut til at det er liv laga ennå. Favoritten min er også en stjernepelargonia - 'peppermint star' eller noe slikt ;) Lykke til

    SvarSlett
  4. Den var vakker! Forstår godt at du gleder deg til å vekke den og de andre opp av vinterdvalen. Lykke til i konkurransen! :-D
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlett
  5. Virkelig flott! En helt klar x-faktor kandidat.

    Ønsker deg lykke til! Klem

    SvarSlett