onsdag 6. juni 2012

DAGEN I DAG

Noen sommerblomster, dill, basilikum og kruspersille ble innkjøpt i dag på Plantasjen. Burde selvfølgelig reist til
Dyhre Gartneri i Moss, men når man reiser dit viser det seg alltid, ihvertfall for meg at handlekurven blir FOR liten. Er veldig glad i liljer og tenkte kjøpe 6 stk mellom mine Allium. Spurte gartneren om det gikk bra iforhold til sniler og han sa: JA. Glad og fornøyd gikk jeg til kassa, men til slutt fikk jeg beskjed om at sniler elsker liljer.Derfor måtte jeg avlevere 5 stk. (en må jeg ha på terrassen).Synd man får så dårlig informasjon på Plantasjen.
Et bilde legges ved for noe av dagens innkjøp:

3 kommentarer:

  1. Så synd at du ikke kunne plante liljer slik som du ønsket! Jeg visste ikke at de var så populær blant snegler? Jeg har veldig mange liljer i hagen uten å ha vært plaget av snegleangrep på dem. Jeg forsøker å plante dem nær blomster som har sterk duft i håp om at liljebiller blir narret. Det har gått veldig fint hittil, men det kan jo også skyldes at der ikke er så mange hager i nærheten av der jeg bor - og at liljebiller derfor ikke har oppdaget meg ennå ;-)
    Uansett håper jeg at dine liljer får stå i fred- og spre seg til neste år!
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  2. Hei Marianne!
    Takk for hyggelige ord på bloggen min! :-)
    Jeg er også veldig glad i Dyhre gartneri....veldig mange fristelser der! Og en fantastisk "stemning" i drivhuset med de store pelargoniene!
    Kos deg med hagen!

    Bjørg

    SvarSlett
  3. Ikke alltid det er gode svar å få på plantasjen her heller. Tror det er sånn over hele fjøla stort sett. Når det er sagt så handler også jeg der. Her hvor jeg bor er det 4 gartnerier, de blir flittig besøkt hele sommeren ;))
    Nyt hagedagene.
    PS.La meg til hos deg.

    SvarSlett