tirsdag 12. juni 2012

ÆSJ :-(

Etter noen vurderinger sendte jeg en mail inn til bladet Hagen For Alle`sitt ekspertpanel i dag. Håper på noen gode råd iforbindelse med  vår hekk, Sibir Kornell. Den har vært så kraftfull, storvokst, sunn og rødgrenet i mange år. Vi måtte kutte den ganske betraktelig for 3-4 år siden, da hadde min hageinteresse startet å "gro".
Samtidig sluttet hekken å gro (merkelig igrunnen). Den begynte også å få mye sorte flekker på grenene sine og ugress 1 og 2 begynte å titte frem. Jeg har gjort iherdig lukingsarbeid siste åra, men ugresset vokser 10 ganger mer enn hekken og slynger seg oppover hekken (spiser den opp eller?). Har også barket hvert år siste to åra. I våres la jeg også mørk duk under den for å stoppe ugresset, men til liten nytte ser det ut for. Godt ihvertfall at Rhododendroen er så flott ;-). Har 4 til som ikke kommer med på bildet. Kanskje er det surjorda hekken ikke liker? Iallefall: Nå venter jeg spent på svar.




Ugress 1 :

Ugress 2:

3 kommentarer:

  1. Sibirkornell har dødd ut i mange hager. Jeg har lest at det kan skyldes klimaforandringer, dessverre. Anne

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar hos meg. :)

    Fine pelargonier du har lagt ut bilder av på bloggen din. Håper du finner ut av hva som feiler sibirkornellen.

    Line

    SvarSlett
  3. Hmm..dette var nytt for meg..vet ikke hva det kan være..håper du får svar...
    Takk for hyggelig hilsen hos meg:))

    SvarSlett