tirsdag 5. juni 2012

PRYDGRESS

Calamagrostis Overdam er er en robust og vital plante som jeg har svært gode er faring med i vår hage. Denne har jeg på friland, men setter også to stk i store potter inntil hushjørnet om vinteren. Krukkene har jeg da på isopor og har godt med dekkmateriale rundt. De våkner fort til liv om våren og jeg klipper de ofte ned allerede i mars. De har smale hvitstripede blader og gjør seg godt gjennom vinteren. Mine står med relativt lite sol,men vet de er anvendelige på flere steder. Jeg synes den er et blikkfang ved trappa i hagen sammen med denne stubben med hatt på for anledningen. Pottene blir store, høyreiste og flotte. Bilde av de kommer senere i sommer.


1 kommentar:

  1. Prydgress har jeg sådd flere ganger med vekslende hell. Men de som spirer blir robuste planter. Jeg sådde Millium effusum, et lekkert gulgrønt gress, og det brukte to år på å spire, så det gjelder å være tålmodig :) Er det Carex du har der? Så vakkert det er sammen med den grå stubben!

    SvarSlett