lørdag 2. juni 2012

PARGA, DEL IV

Capparis spinosa som vokser i tørr sandblandet jord  på klipper og murer i Middelhavsområdet. Blomsterknoppene kan brukes som krydder nedlagt i eddik og salt. Den blomstrer fra april til september. Den kan bli opptil 1,5meter høy.Planten får også frukter i sydhavsområdene. Fruktene er fra 1-5 cm lange  grønne bær. Har desverre ikke smakt de selv. Vakker var ihvertfall planten. Bildene ble tatt av Tom,  min samboer ,- besøk gjerne hans blogg: http:/tomsjoha.blogspot. com. Ønsker dere alle en riktig god helg, og håper snart det blir litt fart på alle vekstene hjemme.



Lichnos beach Parga Greece

4 kommentarer:

  1. Den steinen (med blomster på) importerer jeg til hagen min.

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar hos meg.
    Har meldt meg som følger hos deg siden
    du også er Dyhre-tilhenger!

    SvarSlett
  3. Oi så vakre bilder! Enig med Martin- Den steinen importerer jeg også gjerne til hagen :-D
    jeg kjøpte en stor, antikk krybbe hugget ut i stein i høst. Planen var at jeg skulle bruke den som utendørs vask, men etter at DHL lesset den av oppdaget jeg fort at den er så tung jeg ikke kan flytte den uten spesialutstyr :-( Jeg har fylt den med sommerblomster nå for at den ikke skal virke helt malplassert der den står på plenen, men en lignende type busker som den ovenfor hadde jo vært perfekt..! :-) Synd de sikket ikke takler vårt klima ;-)
    Jeg ønsker deg en fortsatt riktig fin dag!

    SvarSlett
  4. Så mange vakre bilder fra Parga! Skjønne blomster - og den steinen med blomster - den var helt spesiell!!!
    Ha en fin uke!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett