torsdag 14. juni 2012

NYE ROSER

I dag lot jeg meg friste på gartneriet. Egentlig hadde jeg bestemt meg for å  ikke ha  flere roser, men vår store røde Heidelberg rose, synes jeg trengte en vakker venninne. Kjøpte to stk.Schneewittchen som skal være lite krevende og hardfør til sone H5. De har medium store halvfylte blomster med god duft. Stilkene har lite torner og den skal blomstre fra juni/juli og helt frem til frosten. Dette synes jeg var forlokkende og enda mer glad ble jeg når jeg så bilder av den på nettet. Riktignok blir den ikke høyere enn 1meter, men håper samplantingen blir vellykket.

Så ble det en Kosmos, da! Jeg får liksom ikke nok sommerblomster.


2 kommentarer:

  1. Hei!
    Det er herlig å la seg friste en gang iblandt. Jeg har også planer om å kjøpe flere roser snart!
    Kos deg! Klem

    SvarSlett
  2. Så lekker rose! Jeg merker en gryende rosedille faktisk =) Jeg har bare 2 Lykkefund, og de er praktisk talt uten torner. Det er akkurat det med tornene som er litt trasig! Men man venner seg, og de er bare nydelige da!

    SvarSlett