onsdag 13. juni 2012

ALLIUM -

igjen!  Denne gangen vil jeg gjerne vise en av mine "Bulgaricum". De ser så unseelige  ut der de står. Det vakre i blomsten henger ned mot beddet, desverre. De er så utrolig vakre, men kommer liksom ikke helt til sin rett. Bildet er tatt undenifra. Den blir hele 90 cm høye  og liker seg fra halvskygge til sol. Jeg planter Allium om høsten og de kan stå ute hele året. De liker benmel. Plantet også i fjor en rekke Allium "Spaerocephalum",men resultatet er ikke vellykket. De har kommet opp som små "sugerør", derfor så lett å luke de bort. Tror sikkert jeg må holde meg til de store Allium sortene-og jeg elsker dem .





1 kommentar:

  1. Denne er kjempe flott! Jeg hadde denne for noen år siden, men den har nok blitt borte i alt det andre!

    Ha en super dag. Klem

    SvarSlett