søndag 24. juni 2012

PEONNAVN?

Kan noen av dere gi meg tips, så hadde jeg vært glad. Denne peonen har jeg fått fra "bestemors hage" og de siste blomsterbladene falt av i går. Skulle så gjerne visst navnet på denne. Burde vel mulig hatt bilde av bladene også, men her sprutregner det, så det får event.vente.


Litt fra hagen i går hvor Hostaene vokser så det knaker. Har tre store i potter og to i bed. Bare synd at snilene spiser seg stapp mette på dem. Får ta en plukkerunde etterpå når regnet har gitt seg.


Min Ildkaprifol svikter aldri.....brer seg kraftig utover og oppover terrasseveggen, snart 3m høy. Den krever så utrolig lite og gjenblomstrer mye. I fjor blomstret den 3 ganger uten at jeg hadde foretatt meg noen ting. Burde nok ha beskjært den noe, men siden den fremdeles er tett i bunnen har jeg latt det være. Denne står i en relativ skyggefull krok, så de brennende blomstene lyser opp dette hjørnet.
 

I morgen blir det gartneritur på meg til Dyhre. Ha en kos søndagskveld!

7 kommentarer:

  1. Om peonen er uten duft er det nok en kloster peon også kalt bondepeon, de blomstrer litt tidligere enn silkepeonene, bondepeonen har ikke så sirlig bladverk som silkepeonene, litt grovere på en måte. Kaprifol er sydenlukt for meg, dufter deilig :)
    Nyt sommerdagene og god tur til gartneren i morgen.

    SvarSlett
  2. Det er nok som Tua sier, at det er en bondepeon. Kos deg i hagen selv om sneglene er fæle.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for fine svar jenter! Da har peonen min fått navn i arkivet sitt. ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Pionen var i allefall veldig fin!

    Ha en fin uke! Klem

    SvarSlett
  5. Nydelig farge på peonen din! Den ligner på min, som er en bondepeon. Synd med sneglene, som spiser opp det mest. Her går det også hardt utover dagliljene :( Ildkaprifolien din var nydelig. Det spørst om ikke jeg også burde skaffe meg en slik, som er så lite krevende :) Liker den seg der det er litt tørt også?
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  6. Ser du har fått svar på navnet...nydelig er disse peonene..men regnet har ødelagt litt av blomstringen for meg.
    Ønsker deg fine sommerdager:))

    SvarSlett
  7. Skjønn peon du har - mine er fremdele i knopp... Ser frem til at de åpner seg :-)
    Hilde

    SvarSlett