tirsdag 19. juni 2012

NY ALLIUM

I dag "fant" jeg (har jo plantet de selvfølgelig) to kjempeflotte Allium Albopilosum i hagen. De sto gjemt under løytnantshjerte enda så store de er. Se for en stjerneformasjon. Måtte ofre den ene inn i stua, så jeg har noe å titte på i forbifarten. Tror jeg har flere underveis om jeg er heldig. Da var det liksom ikke like ille å kutte ned løytnantshjertene for å lure de til å blomstre igjen. Jeg prøvde dette tipset i fjor og fikk faktisk gjenblomstring, men ikke like mye. Det er viktig å klippe ned planten før de siste blomstene visner, har jeg lest. Ikke pent å lure noen, men gjort er gjort!



Ikke løk dette, men Kosmos er et must blant sommerblomstene synes jeg.


3 kommentarer:

  1. Åhh, den alliumen var utrolig lekker :)

    SvarSlett
  2. Enig, cosmos er en nydelig plante å ha, ikke
    bare i hagen, men også å plukke inn i vasen.
    Allium er jo herlige også! Psst.; jeg klipper
    ned plantene, jeg også :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for alltid varmende kommentarer inne hos meg <3

    Allium er flotte planter, synd at bladverket visner før løken står i sin vakreste prakt, men planter andre sommerplanter tett irundt, ofte noe som har samme farge, feks. lavendel.

    Stoor klem

    SvarSlett