søndag 10. juni 2012

PELARGONIAER

Ikke akkurat vært noe strålende vær i helga. Nå da sola titter frem har jeg tatt meg en tur ut på terrassen for å sjekke at alt står bra til med de "små".
Her "Vectis Glitter" fra Hagemo planter med sine små hvite og rødspettede blomster (stjernepelargonium) og ganske så søt.



En "Dolly Vardon" fra Sørgårdens Pelargoner. Bladverket er det mest iøynefallende på denne typen. Denne var visst populære i det viktorianske England og den kom til Sverige på slutten av 1800-tallet.
Kanskje ut å krafse litt i jorda!

5 kommentarer:

  1. Den røde pellargoniaen din er virkelig vakker.
    Ønsker deg ei fin uke :)

    SvarSlett
  2. Så flott denne var, og med det bladverket. Kjempe fint!

    SvarSlett
  3. Flotte pelargonier! Jeg hadde Pink Dolly Vardon tidligere. Desverre tok jeg den ikke inn tidsnok en høst, så den frøs. Syns den var så fin med det flerfargede bladverket

    SvarSlett
  4. Flotte og spesielle! Takk for hyggelig kommentar i bloggen min.

    SvarSlett
  5. Så flotte og spesielle pelargonier! :)

    SvarSlett