torsdag 28. juni 2012

GARTNERIBESØK

Det er så hyggelig å reise rundt på gartnerier og da spesielt Dyhre Gartneri. Å la seg friste til mer beplantning er ikke vanskelig. Her kommer litt av innkjøpet:



To hvite Agapanthus, eføy og Campanula


Har to slike potter under ett av vinduene ved inngangssiden. Ble da litt koselig, synes jeg. 
Vi har hatt en lang forsommer med beising av huset. Nå er det heldigvis bare vinduer igjen. Det tar så lang tid denne beisinga - har jo vært mye regn og huset bør jo tørke imellom. Har liksom ikke fått satt ut alle mine hageting enda pga det, men den som venter på no godt.....



Så har vi mitt lille vakre prydtre, Japanvier eller Salix integra "Hakuro Nishiki" (puuuh). Dette har jeg sett ved noen få anledninger og synes det er så vakkert. Den har smale blader med hvite og rosa partier i lyse og lette toner. Har plantet den ved kumlokket ut mot naboen og synes den gjør seg riktig fint. Når jeg kom hjem så jeg at den bare går til sone H3, men briste eller bære... Leser at den tilhører pilfamilien, liker seg i sol til halvskygge. 



JIPPI !

4 kommentarer:

  1. Så mye fint du fikk med hjem. Jeg hadde det treet der jeg bodde før og i tillegg i potte, og det gikk ikke bra. Får håpe du er heldig med din. De er virkelig flotte.

    SvarSlett
  2. Det gir en egen følelse å handle planter! Du fikk med deg masse fint hjem!

    Nyt hagen og sommerkvelden! Klem

    SvarSlett
  3. Gartneribesøk...ja,jeg kommer aldri tomhendt derifra:)
    Og du fikk med deg mye fint..og flott ved inngangen ble det:)

    Så artig du har arvet de samme koppene...jeg ønsket meg disse, hos mamma stod de bare i skapet..og jeg syns de er altfor fine til ikke å brukes:)
    Nyt sommerdagene:))

    SvarSlett
  4. Mye fint :) Håper treet trives hos deg, men husk å ikke fortelle det at det er et H-3 tre så går det nok bra;)
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett