onsdag 11. juli 2012

FLERE PELARGONIAER

Hva gjør man på en dag det blåser fra alle kanter og blomstene ligger nærmest vannrett. Da gjelder det å redde de yndige fra vinden. Vi har en kosekrok (bare jeg som bruker den = min stue :)) som er halvveis innglassert og med seilduk på hver side. Vanligvis tar vi jo ned denne seilduken om sommeren, men været har gjort sitt til at det er fornuftig å ha den oppe. Den gir mye le for regn og vind. Nærmest alle pelargoniaene
har husrom her når været er ille, så jeg bar inn. Jeg kan ihvertfall sitte der selv og beskue blomstringen.Dagen har vært brukt  til å potte om endel, tatt noen stiklinger og fotografert til bloggen min. Jeg måtte faktisk sette blomstene inn i en kasse, så bildene ble best mulig.
Viser noen av mine pelargoniaer i blomst i dag:



Dette er Sørgårdens, Miss McKinsey



                                                 Sancho Panza



                                              Sørgårdens Tracery



                                          Her gjenstår dessverre navnet. Noen av mine lapper falt
                                          av fra gartneriet. 


                                         Veksten på P.Gibbossum går saaaakte, puuuh!
                                          Håper jeg får vakre blomster etterhvert.

                                          ØNSKER DERE ALLE ENTEN PÅ FERIE ELLER HJEMME
                                           EN GOD KVELD ;-)


3 kommentarer:

  1. Du store så mange fine du har , nydelige farger på blomster og bladverk.
    Jeg har for første gang i år laget stiklinger av mine pelargonia ,og de har rotet seg alle sammen.
    Det er artig å lage egene planter .

    Her hos meg på Østlandet har takløk ikke noe problemer med vinteren.

    Ha en fin kveld , Marit.

    SvarSlett
  2. Du har virkelig mange fine, ja. De stjernepelargoniaene er så søte. Det gjelder å beskytte seg mot vær og vind nå, ja. Ha en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  3. Kjempeflotte pelargonier,Marianne:)
    Og de ble veldig fine inni kassen...nesten som et bile i bilde:))
    Ha en fin kveld:))

    SvarSlett