onsdag 4. juli 2012

GARTNERIBESØK

Har vært en ny tur i Sverige for å handle inn litt stauder. Væxtriket ved innkjøringen til Strømstad har så utrolig mye flott å by på, dessuten får man profesjonell hjelp av gartnere som virkelig tar seg tid. Da er det morsomt å handle. Jeg har hatt et 3 meter langt bed i forlengelsen av et annet hvor kun Alliumen kom opp i år. Dette har jo sett utrolig stusselig ut. Det ble 4 stk Stjerneskjerm, "Buckland" i nydelige limefarger ispedd dyp rødt og 4 stk i noe lysere farge. Disse skal blomstre fra juli og til frosten kommer og blir ca 60 cm høye. I tillegg er de utrolig hardføre og lite kravstore. Dette passer bra !
Jeg fikk også med meg 2 Blodtopp "Tanna" som også er lite kravstore. Ihvertfall synes jeg fargevalget passer bra, men noe større vekst blir det vel ikke før til neste år.





Bedet ser jo ikke akkurat overfylt ut nå heller, men det skal jo gro (får vi håpe). Mens jeg graver og steller tar min trofaste hagevenn seg en avslapning mellom roser og hosta.


                                          Ønsker dere en kos dag!

3 kommentarer:

  1. Det er alltid gøy å handle planter, og ekstra gøy er det når man virkelig føler at man får god hjelp.

    Bedet ditt kommer helt sikkert til å bli supert!

    Ha en fin dag du også! Klem

    SvarSlett
  2. Mye fint du har fått med deg hjem. Jeg har også vært der to ganger og har funnet noen godbiter. Det hender de har mye fint der :-)

    SvarSlett
  3. Så mange fine blomster og stauder , det er artig med litt nytt.
    Takk for tipset om gartneri.

    Ha en fin sommer dag , Marit.

    SvarSlett