fredag 6. juli 2012

NEMASLUG

I disse sniletider, hadde jeg bestilt Nemaslug hos gartneren som jeg hentet i dag. Dette er et mellignende preparat som inneholder store mengder av en rundormart, mikroskopiske parasitter, som dreper iberiasneglen. Disse ufyselige brune er jo kannibaler som vi vet, og ved riktig bruk av nematoder vil bakteriene avlive sneglene. Dette merkelige stoffet er "ferskvare" som må oppbevares i kjøleskap. "Min" gartner har foreslått i lang tid at jeg skal prøve dette preparatet. Han pakket det forøvrig inn i orange silkepapir, bare for at det skulle se litt hyggeligere ut.Jeg synes preparatet var dyrt, 260,- til en behandling i min hage.
Her følger en liten oppskrift:

1: Jeg blandet pakken i en vannkanne med 10liter vann og rørte godt.

2: Jeg tok 1 liter av blandingen i en ny kanne, 10 ganger og fylte kannene fulle med vann. Dette middelet vannet jeg hage og bed med. Man bør ha dyse på kanna si for å spre det godt.

3: I kveld og i natt tenker jeg snilene koser seg med dette middelet, og i morgen klipper jeg noen av de i to og legger ut som åte. Da kommer jo resten av familien og spiser opp sine venner. På denne måten sørger man for mange døde snegler. Dette burde jo vært en "selskapslek" for hele nabolaget, men jeg prøver selv først og venter spent på resultatet.
Jeg kommer med en ny rapport senere.


                                                  ØNSKER EN SNILEFRI HELG !

7 kommentarer:

  1. Nemaslug skulle vært mye vanligere! Naturvenlig metode å bruke naturen mot seg selv. Og det er vel det som fungerer best i det lange løp! Men det tar litt tid og det er jo vanskelig å se at det skjer noe sånn umiddelbart :-)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Jeg håper virkelig at dette virker! Jeg ønsker ikke at noen skal ha snegler i hagen sin!

    Ønsker deg lykke til og jeg krysser fingrene for at det lykkes!

    Klem

    SvarSlett
  3. Får håpe du lykkes med dette! Jeg misunner deg ikke det problemet der.

    SvarSlett
  4. Blir spennende å se hvordan det går, så på pakken at det tok 1 uke, før de sluttet å spise og dør selv, så vi må nok smøre oss med litt tålmodighet, før vi får se resultatet, håper virkelig det virker :)

    SvarSlett
  5. Hei jeg vil vare gi et lite tips når det gjelder bruk i følge ekspert skal det gjøresvslikvsom dette for å få best virkning http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4368569.ece dette var noe som gartneren også burde ha opplyst om.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk til dere anonyme for tips om sneglefri hage. Dette skal jeg helt klart forsøke neste gang jeg kjøper Nemaslug.

      Slett
  6. Her er også en video snutt på best bruk http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Har-funnet-vapenet-Amot-brunsneglene-5577266.html

    SvarSlett