lørdag 7. juli 2012

MIDT I SON, del I



Hva gjør man på en dag, man våkner opp og regnet bare øser ned i bøtter og spann, i tillegg er det meldt flomvarsel i Østfold for helgen. Da gjelder det og ikle seg skikkelig regnuhyre, lange gummistøvler og dra på tur. For oss er det bare en drøy halv time med bil til Son, men jeg vil også svært gjerne anbefale turen til dere andre som har tenkt dere innom Oslo i sommer. Stedet ligger ca 5 mil sør for Oslo og er en svært idyllisk plass som virkelig gir sørlandsstemning. Sentrum er lite og består av mange verneverdige bygninger med særdeles sjarm, hyggelige cafeer, skjeve tak og gulv, mange  butikker med nostalgi, kreativ utfoldelse og ikke minst gallerier. Man rekker faktisk ikke å bli sliten engang når man går gjennom Son.
I dag har jeg lyst til å dele litt av Thornegården, klær og interiør med dere.Daglig leder, Merethe var ikke lei at jeg ønsket å ta noen bilder på utsiden av hennes sjarmerende butikk. Dere kan jo se at et drivhus kan brukes og innredes til mangt og mye. I øsende regnevær ble kanskje ikke bildene av de beste, men jeg tror allikevel at jeg kan formidle den stemning som befant seg der. Båtfolk og turister i sin helhet koste seg her mellom kaffekopper og lunsj.








Jeg sender en ny runde fra Son i morgen. Ønsker dere en fortsatt god helg, uten flomvarsel!


3 kommentarer:

  1. Hei!
    Her så det virkelig koselig ut, og veldig mye fint å se på!

    Kos deg videre! Klem

    SvarSlett
  2. Ja, Son er virkelig nydelig. Kunne tenkt meg og hatt
    ei hytte der for å si det sånn! Var nylig i Drøbak,
    ikke dumt der, heller! :)

    SvarSlett
  3. Så koselig det ser ut i Son.:)

    SvarSlett