mandag 15. oktober 2012

PICASA



Så gøy med nytt bilderegistreringsprogram. Man kikker jo ofte på blogger som har fin bilderedigering og det 
gjør seg masse, helt klart. Selv trenger jeg nok lang tid på å lære meg programmet, men enkelt skal det visst være. Har forsøkt meg litt frem og tilbake og jeg legger ut mine første to resultater (med litt, litt mye hjelp).
Med mine enkle datakunnskaper og etter endel frem og tilbake falt mitt valg på :Picasa.

Plukket inn rest fra Afrikas lilje, faktisk tre stk.som knopper enda og noen avblomstrede hvor jeg har plukket av frøhusene. Jeg plukket også inn rikelig med grønn mose tidligere, og denne flettede pil-koppen har jeg fylt med mose. 
Jeg er glad i denne grønnfargen inni min stue.



De samme bildene, bare litt annerledes redigert
Tror fort jeg kan bli hekta på det her
Alt med måte heter det seg,
så 
her gjelder det å 
ikke lage
collager
av 
alle bilder.

Ønsker dere en super-fin uke med mange fine høstdekorasjoner i heimen!







7 kommentarer:

  1. Har ikke gitt meg ut på bilderedigering ennå, har tenkt at ikke kan bruke mer tid på bloggingen enn jeg gjør. Kanskje tiden er inne nå, kanskje jeg kanskje spørre deg hvis jeg lurer på noe. Lekker høstpynt forresten!

    SvarSlett
  2. Bare å spørre om det er noe:-)

    SvarSlett
  3. Det er kjempe gøy å leke seg med bilder. Jeg bruker også Picasa en del!

    Kjempe flotte bilder du har laget! Ønsker deg en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  4. Det hørtes veldig smart ut å bruke picasa til det. Har ikke prøvd det selv, så kanskje jeg må spørre deg om råd :-)

    SvarSlett
  5. Så flink du er :) Jeg klarer bare å legge inne vanlig størrelse på bildene.

    SvarSlett
  6. Flotte bilder du har laga.
    Eg brukar Picasa sjølv og synest det er eit kjekt program.
    Ha ei flott god helg.

    SvarSlett
  7. Bilderedigering har jeg ikke prövde meg på, men som du sier så frister det. Disse to collagene du har laget er jo kjempefine!
    Ha en fin fredag!

    SvarSlett