fredag 19. oktober 2012

SUKKULENTER

Med temperaturer opp mot 12-15 grader siste tiden
og bare MASSE-MASSE regn
er det allikevel snart tid for å ta sukkulentene
innomhus.


Den til høyre er mulig en kaktus uten pigger
Noen som vet kanskje ?
Har vurdert å bytte den hvite steinen med
grønn mose på denne tiden,
men dekorasjonen går nok rett til
vinteroppbevaring,tror jeg.



Tiden for blåskjell er også litt ute
på denne årstiden nå synes jeg,
men det må være en "fiks"ide jeg har fått for meg.
Blåskjell er det jo i strandkanten hele året, tross alt,
men det er om sommeren jeg nyter dem.
De enkle selvstøpte lysestakene skal jeg nok finne
en plass til på terrassen.
Jeg er veldig glad i den støpte betongen utendørs.
Betong passer så godt inn med alle naturmaterialer.

JEG ØNSKER DERE ALLE EN
REGNFRI OG VAKKER HØSTHELG.





3 kommentarer:

  1. Hei!

    Flotte fat du har pyntet, med både planter og blåskjell! Kjempe flotte lysestaker og det er noe jeg skal lage flere av til sommeren. Det er jo så gøy å støpe selv.

    Ønsker deg en kjempe fin fredag! Klem

    SvarSlett
  2. Den grønne sukkulenten heter Haworthia, og jeg har den samme her i stua! De tåler det meste bortsett fra masse fuktighet. Den bør nok stå tørrere nå ja. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Så koselig blogg du har, og kjempelekre lysestaker. Ja, betong er fint til naturmateriale, og helt super å ha ute. Har aldri lagd noe selv, men kanskje du deler på bloggen neste gang du støper? God helg! Anne Kari

    SvarSlett